Snel starten

Inhoudsopgave

Snel starten met Timesheet Pro
    - Hoe wilt u uren registreren?
    - Toegang geven aan medewerkers
    - HiĆ«rarchie bepalen

Snel starten met Timesheet Pro

Starten met TimeTick Timesheet Pro is eenvoudiger dan u denkt. Allereerst zijn de volgende zaken het belangrijkst om in te stellen:

  • Medewerkers
  • Klanten
  • Projecten
  • Tariefgroepen

Na het aanvragen van een account, wordt u doorgestuurd naar een zogenaamde Wizard. Deze helpt u om uw software snel in te richten en dus snel aan de slag te kunnen. Hier wordt u gevraagd of u gebruik wilt maken van aanvullende modules, kunt u de eerste medewerkers, klanten en tarieven invoeren, en kunt u alvast uw logo uploaden.

Nadat u dit heeft gedaan, kunt u beginnen met projecten aanmaken. Er zijn al een paar projecten toegevoegd als voorbeeld, deze kunt u behouden, aanpassen of verwijderen.

Hoe wilt u uren registreren?

Het is belangrijk om te bepalen hoe u uren wilt (laten) registreren. Er bestaan in Timesheet Pro twee opties: een manier waarbij uren regel voor regel worden ingevoerd, of via een weekstaat waarbij doorgeschreven kan worden op één projectregel.

Weekstaat
Voor ondernemingen met meer dan 10 medewerkers adviseren we om de weekstaat te gebruiken: u levert hierbij mogelijk iets in op de diepgang van de informatie, maar de controle en het invoeren van de uren gaan vele malen sneller. Met name in werkplaatsen, of wanneer de registratie op papier gebeurt en in Timesheet Pro gedigitaliseerd wordt, is de weekstaat de beste oplossing.

Regel voor regel
Bij deze manier van uren registreren, heeft u meer mogelijkheden om details op te geven. Denk bijvoorbeeld aan een start- en eindtijd en een groter opmerkingenveld. Wanneer een gedetailleerde omschrijving van de werkzaamheden met start- en eindtijd vereist zijn, is dit de beste manier om de uren te boeken.

Uw account staat standaard ingesteld op "weekstaat". Dit kunt u eventueel aanpassen via Management » Bedrijfsinstellingen onder het kopje Projectmanagement & Uren.

Toegang geven aan medewerkers

Toegang geven aan medewerkers is eenvoudiger dan u denkt. U kunt simpelweg de gebruiker aanmaken door naam en e-mailadres op te geven. Op dit moment wordt de gebruiker nog niet op de hoogte gesteld.

U komt na het aanmaken in het medewerkeroverzicht terecht, waar u bij de betreffende gebruiker een rode knop met "Stuur wachtwoord" ziet staan. Zodra u hierop klikt, ontvangt de betreffende gebruiker een uitnodiging.

Hiƫrarchie bepalen

Het bepalen van de hiërarchie is een andere belangrijke stap in het inrichten van uw bedrijf. Na het toevoegen van gebruikers komt op het Dashboard automatisch een melding te staan, dat er gebruikers zijn die nog geen teamleider hebben:

Als u vervolgens op "Oplossen" klikt, komt u uit bij het organogram. Hier kunt u teams aanmaken met teamleiders. De teamleiders spelen een belangrijke rol, omdat zij gemachtigd zijn om de uren van medewerkers te accorderen. Ons advies is om de direct leidinggevende ook teamleider te maken - deze heeft namelijk een goed beeld van wat er in de praktijk is gebeurd. Zo worden er geen onterechte uren of overuren gefiatteerd.

Wilt u wijzigingen aanbrengen in het organogram, maar staat er geen melding op het Dashboard? Ga dan naar Management » Gebruikers en klik bij de bovenste knoppen op Organogram.



Reacties

Er zijn nog geen reacties.
 Meld je aan met LinkedIn om te reageren